Terug naar hoofdmenu Electronica op en aan de Motor.....

Terug naar hoofdpagina

Redline

Probleem " spartbordlamp"   Frontlicht Luchtvering in de GL 1100 Interstate
Bij mij ging het lampje in het spartbordlicht om de paar maanden stuk. Dit kwam door de trillingen van het wiel. Het spartbord zit n.l. VOOR je vering.! Aangezien het een rotwerk is om elke keer je spatbord te demonteren hier DE oplossing...

Spatbordlicht

Eerst een oplossing gevonden in een lampje 24 volt, 5 watt deze gaat wat langer mee, maar.... ook dit ging weer stuk ( het blijft een gloeidraad )

Nu heb ik de oplossing gevonden...!!! Led licht, dat heeft geen gloeidraad een gaat jaaaaren mee...!!!

Led display's

Deze led's zijn in een goede electronicazaak te koop en moet je in serie aansluiten. Elke module is ong. 3 volt op de plaat.Dit geheel neem je 2x dat lijm je rug aan rug tegen elkaar , en dit lijm je in het geheel in de chromen kap. Het licht is mooi verdeeld en het gaat niet meer stuk...!!!!

Ronald.

De GL 1100 Interstate heeft luchtondersteunde vering. Deze kan met nippels op het stuur en onder de R-Zijdeksel op spanning gebracht worden. Helaas moet dit altijd bij een pompstation gebeuren, en dan moet je de druk goed nameten met een eigen meter, omdat bij het pompstation de meters vaak niet nauwkeurig genoeg zijn. Dit bracht mij op het idee om het systeem van de 1500 na te maken. Met wat luchtkleppen, hogedrukslang, meters en natuurlijk een 12 volt compressortje kom je een heel eind....

Luchtknoppen en drukmeters

Met de meters kan je de druk in de vering voor en achter in de gaten houden, met de knoppen kan je de lucht er bij of er uit halen. Zelfs rijdend...!!!

Luchtvering module

De luchtkleppen en de electronica heb ik in een "dubbele" bodem van een zij-koffer gemonteerd. Ook de mini compressor ( L ) zit er in. Dit alles wordt aangestuurd met de knoppen in de kuip.

Dit alles zet je natuurlijk niet "zo maar even" in elkaar. Dus voor extra text en uitleg mag je me altijd E-Mailen:

 Chrome-e-mail.gif (16500 bytes)

Ronald.